Stadswandeling in Haarlem 24 november 2002

Oorspronkelijk was op zondag 24 oktober 2002een bezoek aan het Bierbrouwermuseum in Haarlem gepland door Marcel. Helaas kon dat niet doorgaan, daar zich te weinig deelnemers hadden aangemeld. Maar initiatiefrijk als Marcel is, verzon hij gelijk iets nieuws: Een stadswandeling door Haarlem en een bezoek aan het Teylersmuseum.

Sandra en ik zouden verzamelen bij Deborah. Om 12.00 uur toch maar op weg gaan, ondanks dat we om 14.00 uur hadden afgesproken. Dat was maar goed ook, want op de A2 kwamen we al snel in een file. Dit koste ons een uur meer reistijd.

We waren uiteindelijk toch goed op tijd. Marcel zat al te wachten bij het verzamelpunt Grand Café Brinkmann. Erg leuk café, maar het was behoorlijk druk. In het Grand Café moesten we nog even wachten op de laatste deelnemer van de groep, Susan. Zij had ook last van vertraging op de weg.

Uiteindelijk waren we toch compleet. Nadat Deborah iets bij de MacDonalds had gehaald, begonnen we met de stadswandeling. Tijdens deze wandeling kwamen we nog door de Barteljorisstraat. Die van het Monopolyspel. Dit was een rare ervaring.

Tijdens de wandeling kwamen we op een gegeven moment langs het Teylersmuseum. We besloten om dit museum met een bezoekje te vereren. Dit museum heeft zo´n 4 verschillende verzamelingen. Van fossielen tot oude (meet)instrumenten tot schilderijen. Allemaal erg interessant. De één leuker dan de ander, maar goed. Nadat we alles hadden bekeken en even een duur kopje koffie hadden gedronken in het restaurant, gingen we weer onderweg. Verder met de stadswandeling. Toen we door een straat met diverse restaurantjes kwamen, besloten we er gelijk maar een leuk uitziende uit te zoeken. Na nog even door Haarlem gezworven te hebben en een tentoonstelling van een plaatselijke kunstenaar bezocht te hebben, kregen we toch honger. Op naar het uitgezochte restaurantje. Het eten was een gezellige afsluiting van de dag.

Ondanks dat het Bierbrouwermuseum niet is doorgegaan, was het toch een leuke dag. Bedankt Marcel.